Veelgestelde vragen
Heb je vragen over jouw bestelling of de bezorging?
Dan vind je misschien hieronder je vraag en antwoord die je zoekt.
Boxsprings
Het is één van de populairste slaapsystemen van deze tijd: de boxspring. Boxsprings staan bekend om hun comfort. Waarom ligt een boxspring dan zo lekker? Bij deze matras-bedbodem combinatie liggen er als het ware twee matrassen op elkaar. De bedbodem bestaat uit een gestoffeerde box met veren, die over de volledige breedte veerkracht geeft.
Als je een bed bij ons bestelt dan komen we deze binnen Nederland bij je leveren en zetten onze handige bezorgers het bed op de door jou gewenste locatie geheel voor je in elkaar en kun je direct heerlijk slapen in Stylzzz. Zonder extra kosten.
Wij leveren ook in België en Frankrijk. Dan komen er wel leveringskosten bij en het bed wordt dan bij de ingang van het pand afgeleverd. Je kunt het bed eenvoudig zelf in elkaar zetten. Wij hebben een mooie handleiding gemaakt zodat je eenvoudig jouw Stylzzz boxspring in elkaar kunt zetten. Download de handleiding hier: handleiding downloaden
Een boxspring is een lange termijn aankoop. Denk goed na welke maat bij je past en of deze ook daadwerkelijk past in jouw woning. Wil je wat harder slapen of vind je het juist prettig om een zachter matras te hebben. Is het belangrijk dat je kunt zitten in bed? Dan raden we een elektrische boxspring aan.
Als je een goede boxspring aanschaft, die goed bij jouw persoonlijke slaapwensen past, kun je er wel 25 jaar mee doen! Wij adviseren je graag!
Een vlakke boxspring, ook wel vaste boxspring genoemd, bestaat uit een frame met daarin een bedbodem. Hierop ligt een matras. Vlakke boxsprings zijn niet elektrisch verstelbaar.
Elektrische boxsprings zijn voorzien van motoren waarmee het hoofdeinde en het voeteneinde in hoogte versteld kunnen worden.
Het belangrijkste verschil is, dat je bij een bed apart een bodem en matras kiest. Terwijl je bij een boxspring geniet van een compleet slaapsysteem: een box met veren, daarop een matras en dáárop een topmatras. Doordat een boxspring vaak hoger is dan een bed, heb je voordelen met in- en uitstappen en meer gemak bij het opmaken.
Levering van je boxspring
Je hebt tijdens het samenstellen van jouw boxspring meerdere mogelijkheden. We hebben de beste combinaties voor je samengesteld. Mocht je toch een andere topper wensen of heb je al een goede topper? Neem dan even contact met ons op. Dat kun je onderaan deze pagina doen. Dan helpen we je graag persoonlijk verder.
Het is voorals nog niet mogelijk om de producten in een winkel op te halen. Wel is het mogelijk de producten bij ons hoofdkantoor in Soest of Huizen op te halen. Binnenkort zullen er ook een aantal verkooppunten zijn waar je onze boxsprings kunt ervaren en bekijken. Ophalen is daar dan ook een optie.
Het is voor ons helaas niet mogelijk om je bed en andere producten in te nemen. Er zijn echter diverse instanties die je daar graag mee helpen. Kijk ook eens op: https://allekringloopwinkels.nl/zoeken/winkel
Je hebt ruim tien centimeter extra nodig om een meubelstuk door een deur, trapgat of in de lift te krijgen. De boxsprings bestaan uit twee aparte eenpersoonsboxen en matrassen. Dat maakt dat de boxspring eenvoudig te plaatsen en verplaatsen is. De topper is doorgaans tweepersoons maar heel flexibel. We hebben nog niet meegemaakt dat het niet past. Moet je een hoek om? Reken nog wat extra ruimte en houd ook altijd rekening met trapleuningen en deurposten.
De levertijd van je bestelling is naar verwachting 4 tot 6 weken. We maken alles speciaal voor jou op maat aan de hand van jouw wensen. Zo spoedig mogelijk na het verwerken van je bestelling wordt de levertijd aangegeven.
Je bestelling wordt via pakketpost of vrachtwagen geleverd.
Betaal mogelijkheden
Het is helaas niet mogelijk om bij levering te betalen. De betaling vindt plaats tijdens het bestelproces op onze website. De boxspring wordt dan vervolgens helemaal op maat voor je gemaakt en zo spoedig mogelijk geleverd.
De betaalmogelijkheden op de website zijn:
– iDEAL
– Credit Card
Wordt jouw bestelling door een externe partner bezorgd? Dan dient het volledige bedrag betaald te worden tijdens het plaatsen van de bestelling.
Garantie
Wij hanteren 5 jaar garantie op al onze bedden en matrassen (bij normaal gebruik).
Het merk van de matrassen is Stylzzz, wij laten deze onder onze eigen naam bij een fabriek in de Benelux maken.
Hierdoor kunnen wij garant staan voor de kwaliteit die wij leveren.
Algemene bepalingen
Ter voorkoming van productieproblemen dienen op- of aanmerkingen omtrent de orderbevestiging onmiddellijk kenbaar gemaakt te worden. Om een korte levertermijn te kunnen garanderen, gaan orders snel in productie.
Afwijkende maten kunnen schriftelijk aangevraagd te worden. Na schriftelijke goedkeuring van de offerte worden de producten in bestelling genomen. Eénmaal in bestelling genomen producten, kunnen niet meer worden geannuleerd.
• Melding van een klacht
• Productiefouten
• Kwaliteitsafwijkingen
• Transportklachten
Melding van een klacht
Elke klacht dient schriftelijk gemeld te worden via het klachtenformulier op onze website. Binnen 5 werkdagen krijgt u een melding dat de klacht ontvangen en in behandeling is.
De koper moet bij levering de staat van de goederen controleren (zichtbare gebreken). Indien dit niet direct kan. dan dient dit uiterlijk binnen de 5 werkdagen te gebeuren. Indien er twijfel over de klacht is of als de klacht niet door de zelf kan worden verholpen, dan kan er een vertegenwoordiger van Stylzzz de klacht komen onderzoeken.
Productiefouten
Deze fouten gaan over volgende afwijkingen :
• Verkeerde afmetingen / product geleverd
• Verkeerde stoffering
• Verlijming los
• Stiksels los
• Tijk los
• Hoes te ruim
• Duidelijk kleurverschil
• Vuil onder verpakking
• Rits stuk
• Andere afwijkingen van deze orde
Kwaliteitsafwijkingen
Bij het uitpakken van een matras kan er mogelijk een geur worden waargenomen. Dit is kenmerkend het product aangezien wol, katoen, lijm, schuimrubber of polyether een eigen geur hebben. Deze geur is onschadelijk en verdwijnt bij het luchten van het matras gedurende de eerste weken.
Tijdens de eerste weken van normal gebruik kan een lichte verzakking worden vastgesteld. Dit is de zetting van de materialen. Dit kan een hoogteverlies tot 15% of een verlies aan hardheid tot 20%, van de matraskern zijn. Het is tevens heel normaal dat de doorstikmaterialen in de matrashoes door gebruik hun aanvangsdikte blijvend kunnen worden samengedrukt.
Bovenstaande zaken vallen niet onder de garantie. Om aanspraak te kunnen maken op de garantie moet de kuilvorming op de afgewerkte matras meer bedragen.
Matrassen bestaan uit zacht materiaal. Transport, opslag en gebruik kunnen afwijkingen veroorzaken. Afwijkingen in lengte en breedte van ca. 1% van de nominale maat vallen binnen de tolerantie.
Indien artikelen bij levering beschadigd blijken te zijn dan dient dit gemeld te worden op de pakbon en onmiddellijk gemeld te worden aan de chauffeur.
Om een zo snel mogelijke afhandeling te garanderen dient de kopie van de pakbon aan Stylzzz verstrekt te worden. Dit kan via mail info@stylzzz.nl.
Wordt de beschadiging niet opgemerkt bij het uitladen dan dient dit binnen de 5 werkdagen na levering gemeld te worden, anders wordt de klacht niet meer aanvaard. De verantwoordelijkheid van Stylzzz met betrekking tot transportschade beperkt zich tot het leveringsadres op de pakbon van de bestelde goederen.
De hiernavolgende garantiebepalingen gaan in bij levering en hebben enkel betrekking op gebreken ten gevolge van constructie -en/of fabricagefouten.
Het garantie etiket dient aanwezig te zijn op het matras anders wordt deze niet teruggenomen en vervalt alle mogelijke aanspraak op garantie. Voor boxsprings geldt hiervoor het Quality Control document.
Indien er zich een klacht bij normal gebruik van de matras of bedbodem, binnen 1 jaar na factuurdatum, voordoet ten gevolge van een materiaal – of productiefout dan garanderen wij de volledige kosten van herstel of vervanging.
Na 1 jaar wordt bij vervanging of herstel rekening gehouden met een degressieve waardevermindering omwille van het gebruik van het product. Garantie wordt verleend volgens onderstaande afschrijvingsprocedure:
• Na 1 jaar: klant betaalt 1/3
• Na 2 jaar : klant betaalt 2/3
• Na 3 jaar: garantie vervalt
Deze garantie geldt op alle producten tenzij anders vermeld op de prijslijst.
De garantie op constructie – en fabricagefouten van motoren is 2 jaar. Indien motoren eigenhandig zijn geopend. vervalt de garantie.
• Het product dient degelijk verpakt teruggestuurd te worden om vervuiling of beschadiging tijdens het transport te vermijden. Anders vervalt de garantie. Degelijke verpakking is een verpakking evenwaardig aan de oorspronkelijke.
Indien het product vuil, onhygienisch of slecht of niet verpakt is, dan zal het terugsturen geweigerd worden en vervalt de garantie.
• Het garantie-etiket dient aanwezig te zijn op het matras. Indien dit niet het geval is, wordt deze niet teruggenomen en vervalt elke mogelijke aanspraak op garantie.
• Indien het gaat om de kern van een matras waar geen garantie-etiket op aanwezig is dan dient u een kopie van het garantie- etiket van de matras bij de retour te voegen.
• Voor boxsprings dient het Quality Control document als garantiebewijs.
Goederen dienen retour te komen uiterlijk binnen een week na levering van de omruiling.
Elke klacht dient schriftelijk gemeld te worden via het klachtenformulier op onze website.